السبت، يوليو 16، 2005

حرام مليتوا البلد




نداء لأصحاب القلوب الرحيمة من المواطنين والمواطنات..
رجاءً تلبية سرعة الإستحمام قبل ركوب المواصلات !!

سلاماتى

هناك 17 تعليقًا:

أحمد يقول...

خصوصا المترو

shady يقول...

هههههههههههههههههههه

بنت مصرية يقول...

مش بس المواصلات

Aladdin يقول...

a fellow writer in the magazine I work for wanted to write specifically on this issue. She wanted it to be sth about 'hygienic habits among contemporary Egyptians". Bet she'd like to interview you as (nose)witnesses!!

غير معرف يقول...

احلام و اوهام.. و على رأى المثل... كلها حبشتاكنات يابانى.... :)

howa lih on my own msh sh3'al ??

غير معرف يقول...

احلام و اوهام.. و على رأى المثل... كلها حبشتاكنات يابانى.... :)

howa lih on my own msh sh3'al ??

freeSoul يقول...

I add my voice to you in that, especially if he will sit beside me !!!

S H E B A K يقول...

!حاضر حاضر ... ايه الاحراج ده

Lasto-adri *Blue* يقول...

ebles:
مبروك ع الصورة الجديدة.. دى أحلى بكتييير


والله يا جماعة مش عارفة أقولوكم إيه.. الفكرة إن أنا عندى حساسية م الروائح النفاذة.. وطول الطريق بفضل أعطس بشكل هستيرى و يبصولى على إن أنا الشخصية العجيبة و هم فى الحقيقة عملين شبورة قدامى..

حاجة تتعب


Alladin:
أه قولها.. أنا موفقة.. وبعدين دا مش النداء الأول، أظن وزير المواصلات أو حاجة مهمة فى المواصلات يعنى فى بريطانيا نادى بكدة.. وحتى قال إنه بيستحمى قبل ركوب المترو

littilemo يقول...

ايوه مدير تروميات انجلترا وقلهم انا حتى بستحمه وانا جاى

Hany Mihanny يقول...

انا بقترح اننا نعمل دش جوه كل محطة اتوبيس او مترو
ويتفش علي المواطنين واللي نلاقيه مش مستحمي نرميه يومين في الحجر الصحي علشان يتعلم النضافه
......
مش كده ولا ايه!؟

R يقول...

مش عارف ليه دائماً التعليقات بتركّز على نقطة واحدة فقط. أنا يا بلو لا أختلف معكِ كثيراً، لكنّني أعتقد-عن تجربة طويلة في المواصلات العامّة-أنّ المشكلة ليست في الاستحمام.

قد يستحمّ المرءُ سبع مرّات ثم يلبس القميص نفسه، فلا يفيده الاستحمامُ شيئاً.

أعتقد أنّ أكثر أسباب تفشي الرائحة هي عدم غسيل الملابس بما فيه الكفاية، والله أعلم.
ـ

s.H.i.K.o يقول...


ايوه رامي معاه حق

الموضوع ده كان دايما معقدني في الكليه.. كنت دايما بقعد علي طرف البنش و امنع اي حد يقعد جمبي في حدود مترين!!.. و لما كان حد يسالني و اقوله عشان ريحتكو اللي تقرف..طبعا يبصلي من فوق لتحت و مش بعيد يهزاني

في مره و الله واحد صاحبي مسك في خناقي بسبب الموضوع ده.. قعد يقولي انت متكبر علي ايه و حرام عليك دول ناس فقرا و ماعهومش تمن برفان و ديودرانت... حاولت افهم الغبي ده ان المشكله مش فلوس لكن نضافه.. ماعرفتش للاسف

مش هتكلفهم كتير يعني لو غسلو القميص الوحيد اللي بيلبسوه كل يوم لما يروحو!!

و يسلام بقي علي ريحه الشرابات الفايحه من المصلى... حاجه كده ماتتوصفش

Lasto-adri *Blue* يقول...

يالهووى يا شكس.. كل دة فيك ومتقولش..
بعيد عنك ريحة الشرابات.. يابوووووووووووى.. ولا النشادر صدقنى.. حتى فى مصلى السيدات و الأنسات المحترمات..

والله يا رامى عندك حق فعلا.. الغسيل من أهم الأسباب ، بس تقول إيه، عندكو أومو ولا تايد!!

هو الموضوع إن ا لواحد يفهم.. صحيح مش بأديهم، غنما يحاولوا بس مراعة للآخرين

أما لـــ
Y.Mejahed
لاء بقى موصلتش للحجر الصحى.. الناس دى ممكن تكون أنا أو إنت وعادى برضو.. الفكرة إن أنا أقصد الناس بس تراعى الغير اللى ممكن يصيبو ضرر بالغ، خصوصا لو داخ و قرب يغم عليه زيي إمبارح!!

AZ يقول...

ياسلاااااااااااام تصدقوا فعلا بوزان جيوبى الانفيه ده جه بفايده عشان بيخلينى ماشمش اى حاجه..... الحمد لله... وعسى ان تكرهوا شيئا وهو خير لكم

Lasto-adri *Blue* يقول...

إيه زى.. لازم تشكرى ربنا

Mr-Biboooo يقول...

انها رائحتى و انا فخور بها............انسب ميعاد لركوب المواصلات فى الاعياد لضمان الاستحمام..و انسب مكان اكيد جنب البنات اللى لسه معرفوش ان العمليه مش جايبه همها و تلاقيهم حاطين جميع انواع البرفانات وان كنت فى بعض الاحيان افضل العرق على تلك البرفانات