الأحد، فبراير 17، 2008

صباحِك منور

أن تفتح عينك صباح يوم ما، لتجد رسالة بنتظارك فى بريدك الإلكترونى من صديقة قديمة قرأت آخر ما كتبت على مدونتك، فقررَت السؤال عن أحوالك والإطمئنان على ما حالت إليه أيامك.. ثم تنهى كلامها بدعم تلقائى كى تواصل إستمرار الحياة ..

يزيد بداخلى يقين أنه ربما يكون هذا هو أفضل ما أنتجته الحياة الإفتراضية من إنسانية

هناك 16 تعليقًا:

بنت القمر يقول...

طبعا اكيد هي انا كده لما بعت لك كارت الفلانتين
صح
قولي قولي متكسفيش عموما يا بلو اخجلتي تواضعي ومش عارفه اقولك ايه مش للدرجه دي فعلا من افضل ما انجبته الحياه الافتراضيه هو جنابي
في رعايه الله ياإبنتي
قمر

Lasto-adri *Blue* يقول...

طب وهو حد يقدر يجى جانب السيادة برضو؟

بس يعنى مش على الملاء كدة
مراعاة لشعور باقى المعجبين
:P

AD sabry يقول...

ur wright ,
its really warm to hear from old
friend without expectations .

karakib يقول...

اكتشفت لعبة شبيهه قريب يا بلو
لما الدنيا ترخم و تضلم اوي
افتحي كومنتات مواضيعك بتاعة زمان و اقريها
هاتحسي انك مبسوطة و انه العالم الافتراضي الذي لم يعد كذلك بالنسبة لي
فعلا تم صبغه بانسانيه مدهشه

Dina El Hawary (dido's) يقول...

ده أكيد يا لست أدري
أصلاً من كثر التواصل أحياناً بحـس إنه خلاص مبقاش افتراضي
صباحك سكر
:):)

abderrahman يقول...

Saba7ek Menawwar
:)

غير معرف يقول...

الله ينور عليكى , ده نفس اللى حصل معايا
مع الفرق إنها كانت على الموبايل ..
من الجميلة ..أنا حرة

أنا شايفة زى دينا كده ..ان لفرط إنسانية هذا العالم ..مابقتش أحسه إفتراضى

عقبال الكثير من الصباحات الإنسانية
:)

Lasto-adri *Blue* يقول...

@ad sabry :)))
yeah.. the best blessing of all


@karakib
ياه يا هانى
بعملها ساعات ما أكون مخنوقة من الدنيا
بفتكر ايام كانت حلوة قوى قبل ما البلوج بنقلب الى مكان للمهملات العامة
انما فى آخر اليوم بزعل على الحاجات اللى بتيجى وتمشى والناس اللى مش عارفة راحوا فين.. والزقططة اللى اختفت من عينى
ممم... يلا بقى آدى حال الدنيا
صباحك مسكر


@Dina
يمكن عشان أنا لسا ما إتواصلتش بالدرجة الكافية فلسا عندى افتراضى؟
بس يا أنا يا هو عن قريب ان شاء الله
:D
ويجعل صباحك نادى


@Abdu basha
بنورك يا عبده


@مها
يسمع من بقك ربنا ياختى
وعقبال كل اللحظات الإنسانية فى حياتنا كلها
آمين آمين
:)
منورانى يا مها

غير معرف يقول...

Hello dear,

I think this is the first time I leave you a comment... but I usually follow every new post on your blog.

As for this virtual life, I think every comment somebody puts here, s/he leaves a part of her/himself :) So, you have many many tiny parts of us :) You cannot complain you're ever lonely here :))

Life is full of beautiful, little surprises... only if we keep our eyes open :)

monasosh يقول...

بقالى كتير ما قريتلكيش
بس كالعادة حسيتك قريبة منى لما قريتلك
:)

انتى فين الايام دى, تخليتى عنى و انا فى الامتحانات يا رفيقة هبل المذاكرة؟؟
و لاجل العشرة: بع

شغف يقول...

يسعد صباحِك و المسا :)

هوه بصي يا بلو

زماااااان ، و أنا صغيرة ، كنت دايما بأتمنى أمنية :
إن الواحد يقدر يجمع الناس اللي زيه و يتواصل معاهم : الناس اللي ليهم نفس اهتماماته ، نفس روحه ، اللي يقدروا يفهموه ، يقدروه ، يساندوه ، يفرحوا روحه و حياته

من مدة قصيرة ، لما لاقيت اني من خلال النت و المداونات بالذات اتعرفت على ناس كتيرة بتمنح أيامي سعادة حقيقية حتى لو ما أعرفهمش بشكل واقعي ، و حتى لو مافيش ما بينا تواصل في العالم الافتراضي ذاته

اكتشفت ان أمنيتي اتحققت بالفعل :)

Zeinobia يقول...

Blue, you are tagged

غير معرف يقول...

كنت لسة باقول إني فرحان جدا بالفيس بوك لأني لقيت واحد كان معايا في الفصل في إبتدائي و كنا صحاب

غير معرف يقول...

جميل أن أدخل مدونتك لأول مرة مباشرة بعد حدوث أفضل ما أنتجته الحياة الافتراضية من إنسانية.. مدونة جميلة.. من أجمل ما أنتجته الحياة الافتراضية من مدونات!

Bahz.Baih يقول...

و الله بنت حلال .. لسه واحد صاجبى مكلمنى من ايام الجامعه و عرف ان انا اللى كاتب المدونه من غير ما اقوله عليها و لقيته مكلمنى و هنتقابل الاسبوع اللى جاى

ااه انا المفروض اعلق عندك ... حلو الموضوع ... شكراً

:D

S H A H يقول...

جميلة قوي الحياة الافتراضية اللي بنصنعها لنفسنا على الشبكة

بس يا ترى دوامها لغاية امتى

خاطرة جميلة